Německo

BITEVNÍ LODĚ

BADEN

  • pojmenována podle historického území Baden, které se rozkláda v jižním Německu a na severu Švýcarska
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
  • třída: Bayern
  • délka: 180 m
  • šířka: 30 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 32 000 t
  • max. rychlost: 39 km/h
  • zahájení stavby: 20. 12. 1913
  • spuštění na vodu: 30. 10. 1915
  • uvedení do služby: 14. 3. 1917
  • loď byla roku 1921 potopena

BAYERN

  • pojmenována podle německého svobodného státu Bayern (v češtině Bavorsko)
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
  • třída: Bayern
  • délka: 180 m
  • šířka: 30 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 32 000 t
  • max. rychlost: 41 km/h
  • zahájení stavby: 22. 12. 1913
  • spuštění na vodu: 18. 2. 1915
  • uvedení do služby: 15. 7. 1916
  • loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow, v roce 1935 byla vyzdvižena a sešrotována

BISMARCK

  • pojmenována podle německého kancléře Otty von Bismarcka
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 380 mm), 6 dvojitých děl SK C/28 (ráže 150 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů FlaK 38 (105 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů SK C/30 (37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), 4 letadla
  • třída: Bismarck
  • délka: 251 m
  • šířka: 36 m
  • ponor: 10 m
  • výtlak: 50 000 t
  • max. rychlost: 56 km/h
  • zahájení stavby: 1. 7. 1936
  • spuštění na vodu: 14. 2. 1939
  • uvedení do služby: 24. 8. 1940
  • loď byla roku 1941 potopena britskými bitevními loděmi King George V a Rodney

BISMARCK obr.

GROSSER KURFÜRST

  • grosser kurfürst v překladu znamená velký kurfiřt
  • výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: König
  • délka: 175,4 m
  • šířka: 29,5 m
  • ponor: 9,19 m
  • výtlak: 29 000 t
  • max. rychlost: 39 km/h
  • zahájení stavby: 10. 1911
  • spuštění na vodu: 5. 5. 1913
  • uvedení do služby: 30. 7. 1914
  • loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow

GROSSER KURFÜRST obr.

H39

  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže (ráže 406 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 16 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 16 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 4 až 9 hydroplánů Arado Ar 196
  • třída: H
  • délka: 278 m
  • šířka: 37 m
  • ponor: 10 m
  • výtlak: 63 000 t
  • max. rychlost: 56 km/h
  • zahájení stavby: nezahájena

H41

  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže (ráže 406 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 16 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 32 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), letadla
  • třída: H
  • délka: 282 m
  • šířka: 39 m
  • ponor: 11 m
  • výtlak: 69 000 t
  • max. rychlost: 53 km/h
  • zahájení stavby: nezahájena

H41 obr.

KÖNIG

  • könig v překladu znamená král
  • výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: König
  • délka: 175,4 m
  • šířka: 29,5 m
  • ponor: 9,19 m
  • výtlak: 29 000 t
  • max. rychlost: 39 km/h
  • zahájení stavby: 10. 1911
  • spuštění na vodu: 1. 3. 1913
  • uvedení do služby: 10. 8. 1914
  • loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow

KRONPRINZ

  • kronprinz v překladu znamená korunní princ
  • výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: König
  • délka: 175,4 m
  • šířka: 29,5 m
  • ponor: 9,19 m
  • výtlak: 29 000 t
  • max. rychlost: 39 km/h
  • zahájení stavby: 10. 1911
  • spuštění na vodu: 21. 2. 1914
  • uvedení do služby: 8. 11. 1914
  • loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow

MARKGRAF

  • markgraf v překladu znamená markrabě
  • výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: König
  • délka: 175,4 m
  • šířka: 29,5 m
  • ponor: 9,19 m
  • výtlak: 29 000 t
  • max. rychlost: 39 km/h
  • zahájení stavby: 11. 1911
  • spuštění na vodu: 4. 6. 1914
  • uvedení do služby: 1. 10. 1914
  • loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow

SACHSEN

  • pojmenována podle německého svobodného státu Sachsen (v češtině Sasko)
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
  • třída: Bayern
  • délka: 182 m
  • šířka: 30 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 33 000 t
  • max. rychlost: 42 km/h
  • zahájení stavby: 15. 4. 1914
  • spuštění na vodu: 21. 11. 1916
  • uvedení do služby: neuvedena
  • loď byla mezi lety 1921 a 1923 sešrotována

TIRPITZ

  • pojmenována podle admirála Alfreda von Tripitze
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 380 mm), 6 dvojitých děl SK C/28 (ráže 150 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů FlaK 38 (105 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů SK C/30 (37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), 4 letadla
  • třída: Bismarck
  • délka: 251 m
  • šířka: 36 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 53 000 t
  • max. rychlost: 57 km/h
  • zahájení stavby: 2. 11. 1936
  • spuštění na vodu: 1. 4. 1939
  • uvedení do služby: 25. 2. 1941
  • loď byla roku 1944 potopena

TIRPITZ obr.

WURTTEMBERG

  • pojmenována podle historického území Württemberg
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
  • třída: Bayern
  • délka: 182 m
  • šířka: 30 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 33 000 t
  • max. rychlost: 41 km/h
  • zahájení stavby: 4. 1. 1915
  • spuštění na vodu: 20. 6. 1917
  • uvedení do služby: neuvedena
  • loď byla roku 1921 sešrotována

BITEVNÍ KŘIŽNÍKY

DERFFLINGER

  • pojmenován podle braniborsko-pruského maršála George von Derfflingera
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže SK L/50 (ráže 305 mm), 12 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: Derfflinger
  • délka: 210 m
  • šířka: 29 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 31 000 t
  • max. rychlost: 49 km/h
  • zahájení stavby: 1. 1912
  • spuštění na vodu: 12. 7. 1913
  • uvedení do služby: 1. 9. 1914
  • křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow

GNEISENAU

  • pojmenován podle pruského maršála Augusta Wilhelma Antoniuse Grafa Neidhardta von Gneisenau
  • výzbroj: 3 tříhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 280 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 14 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 16 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 10-16 protileteckých kanónů Flak 30 nebo Flak 38 (ráže 20 mm), 3 letadla
  • třída: Scharnhorst
  • délka: 235 m
  • šířka: 30 m
  • ponor: 10 m
  • výtlak: 39 000 t
  • max. rychlost: 57 km/h
  • zahájení stavby: 6. 5. 1935
  • spuštění na vodu: 8. 12. 1936
  • uvedení do služby: 21. 5. 1938
  • křižník byl po druhé světové válce sešrotován

HINDENBURG

  • pojmenován podle německého generála Paula Ludwiga Hanse Antona von Beneckendorff unda von Hindenburga
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže SK L/50 (ráže 305 mm), 14 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: Derfflinger
  • délka: 213 m
  • šířka: 29 m
  • ponor: 10 m
  • výtlak: 31 000 t
  • max. rychlost: 49 km/h
  • zahájení stavby: 1. 10. 1913
  • spuštění na vodu: 1. 8. 1915
  • uvedení do služby: 10. 5. 1917
  • křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow

LUTZOW

  • pojmenován podle pruského generálporučíka Ludwiga Adolfa Wilhelma Freiherra von Lützowa
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže SK L/50 (ráže 305 mm), 14 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 8 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: Derfflinger
  • délka: 210 m
  • šířka: 29 m
  • ponor: 9 m
  • výtlak: 31 000 t
  • max. rychlost: 49 km/h
  • zahájení stavby: 15. 5. 1912
  • spuštění na vodu: 29. 11. 1913
  • uvedení do služby: 3. 1916
  • křižník byl roku 1916 potopen vlastní posádkou po vážném poškození lodi v bitvě u Jutska

SCHARNHORST

  • pojmenován podle generála Gerharda von Scharnhorsta
  • výzbroj: 3 tříhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 280 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 14 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 16 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 10-16 protileteckých kanónů Flak 30 nebo Flak 38 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
  • třída: Scharnhorst
  • délka: 235 m
  • šířka: 30 m
  • ponor: 10 m
  • výtlak: 39 000 t
  • max. rychlost: 61 km/h
  • zahájení stavby: 15. 6. 1935
  • spuštění na vodu: 3. 10. 1936
  • uvedení do služby: 7. 1. 1939
  • křižník byl roku 1943 potopen britskými loděmi

SCHARNHORST obr.

LETADLOVÉ LODĚ

GRAF ZEPPELIN

  • pojmenována podle vzducholodě Graf Zeppelin
  • výbroj: 16 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (105 mm), 22 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 28 protileteckých kanónů FlaK (ráže 20 mm), celkem 42 stíhaček a bombardérů
  • třída: Graf Zeppelin
  • délka: 263 m
  • šířka: 32 m
  • ponor: 8 m
  • výtlak: 34 000 t
  • max. rychlost: 65 km/h
  • zahájení stavby: 28. 12. 1936
  • spuštění na vodu: 8. 12. 1938
  • uvedení do služby: neuvedena

GRAF ZEPPELIN obr.

TĚŽKÉ KŘIŽNÍKY

ADMIRAL HIPPER

  • pojmenován podle rytíře Franza von Hippera
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
  • třída: Admiral Hipper
  • délka: 203 m
  • šířka: 21 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 18 000 t
  • max. rychlost: 60 km/h
  • zahájení stavby: 6. 6. 1935
  • spuštění na vodu: 6. 2. 1937
  • uvedení do služby: 29. 4. 1939
  • loď byla roku 1948 sešrotována

ADMIRAL HIPPER obr.

BLUCHER

  • pojmenován podle pruského maršála Gebharda Leberechta von Blucher
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
  • třída: Admiral Hipper
  • délka: 206 m
  • šířka: 21 m
  • ponor: 8 m
  • výtlak: 18 000 t
  • max. rychlost: 60 km/h
  • zahájení stavby: 15. 8. 1935
  • spuštění na vodu: 8. 6. 1937
  • uvedení do služby: 20. 9. 1939
  • křižník byl roku 1940 potopen norskými torpédy

DEUTSCHLAND

  • Deutschland v překladu znamená Německo
  • výzbroj: 2 tříhlavňové střelecké věže s děly C/28 (ráže 203 mm), 8 děl SK C/28 (ráže 150 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 2 letadla
  • třída: Deutschland
  • délka: 186 m
  • šířka: 22 m
  • ponor: 7 m
  • výtlak: 14 000 t
  • max. rychlost: 53 km/h
  • zahájení stavby: 5. 2. 1929
  • spuštění na vodu: 19. 5. 1931
  • uvedení do služby: 1. 4. 1933
  • křižník byl potopena roku 1945 svojí posádkou

DEUTSCHALND obr.

PRINZ EUGEN

  • pojmenován podle prince Evžena
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
  • třída: Admiral Hipper
  • délka: 231 m
  • šířka: 22 m
  • ponor: 7 m
  • výtlak: 18 000 t
  • max. rychlost: 59 km/h
  • zahájení stavby: 23. 4. 1936
  • spuštění na vodu: 22. 8. 1938
  • uvedení do služby: 1. 8. 1940
  • křižník byl po válce předána Američanům

SEYDLITZ

  • pojmenován podle pruského generála Friedricha Wilhelma von Seydlitz
  • výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
  • třída: Admiral Hipper
  • délka: 210 m
  • šířka: 21 m
  • ponor: 7 m
  • výtlak: 20 000 t
  • max. rychlost: 59 km/h
  • zahájení stavby: 29. 10. 1936
  • spuštění na vodu: 19. 1. 1939
  • uvedení do služby: neuvedena

LEHKÉ KŘIŽNÍKY

COLN

  • pojmenován podle německého města Cöln (v češtině Kolín nad Rýnem)
  • výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm), 200 námořních min
  • třída: Cöln
  • délka: 156 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 51 km/h
  • zahájení stavby: 1915
  • spuštění na vodu: 5. 10. 1916
  • uvedení do služby: 17. 1. 1918
  • křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow

DRESDEN

  • pojmenován podle německého města Dresden (v češtině Drážďany)
  • výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm), 200 námořních min
  • třída: Cöln
  • délka: 156 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 51 km/h
  • zahájení stavby: 1916
  • spuštění na vodu: 25. 4. 1917
  • uvedení do služby: 28. 3. 1918
  • křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow

EMDEN

  • pojmenován podle německého města Emden
  • výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
  • třída: žádná
  • délka: 155 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 7 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 54 km/h
  • zahájení stavby: 8. 12. 1921
  • spuštění na vodu: 7. 1. 1925
  • uvedení do služby: 15. 10. 1925
  • křižník byl roku 1949 sešrotován

LEIPZIG

  • pojmenován podle německého města Leipzig (Lipsko)
  • výzbroj: 3 trojitých děl SK C/25 (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm), 120 min, 2 letadla
  • třída: Leipzig
  • délka: 177 m
  • šířka: 16 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 9 000 t
  • max. rychlost: 59 km/h
  • zahájení stavby: 28. 4. 1928
  • spuštění na vodu: 18. 10. 1929
  • uvedení do služby: 8. 10. 1931
  • křižník byl roku 1946 potopen v Severním moři

NURNBERG

  • pojmenován podle německého města Nürnberg (v češtině Norimberk)
  • výzbroj: 3 trojité děla SK C/25 (ráže 150 mm), 8 protileteckých kanónů SK/32 (ráže 88 mm), 8 protileteckých kanónů SK/32 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 120 námořních min, 2 hydroplány Arado Ar 196
  • třída: Leipzig
  • délka: 181 m
  • šířka: 16 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 9 000 t
  • max. rychlost: 59 km/h
  • zahájení stavby: 1934
  • spuštění na vodu: 6. 12. 1934
  • uvedení do služby: 2. 11. 1935
  • křižník byl roku 1945 přidělen Sovětům jako válečná kořist

WIESBADEN

  • pojmenován podle německého města Wiesbaden
  • výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm), 200 námořních min
  • třída: Cöln
  • délka: 156 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 51 km/h
  • zahájení stavby: 1915
  • spuštění na vodu: 3. 3. 1917
  • uvedení do služby: neuveden
  • křižník byl roku 1920 sešrotován

TORPÉDOBORCE

ANTON SCHMITT

  • pojmenován podle německého námořníka Antona Schmitta
  • výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
  • třída: 1936
  • délka: 125 m
  • šířka: 12 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 67 km/h
  • zahájení stavby: 3. 1. 1938
  • spuštění na vodu: 20. 9. 1938
  • uvedení do služby: 24. 9. 1939
  • torpédoborec byl roku 1940 potopen v první bitvě u Narviku

DIETHER VON ROEDER

  • pojmenován podle německého námořního důstojníka Diethera von Roedera
  • výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min 
  • třída: 1936
  • délka: 123 m
  • šířka: 12 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 67 km/h
  • zahájení stavby: 9. 9. 1936
  • spuštění na vodu: 19. 8. 1937
  • uvedení do služby: 29. 8. 1938
  • torpédoborec byl roku 1940 potopen v bitvě o Narvik

HANS LUDEMANN

  • pojmenován podle německého námořníka Hanse Lüdemanna
  • výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
  • třída: 1936
  • délka: 124 m
  • šířka: 12 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 67 km/h
  • zahájení stavby: 9. 9. 1936
  • spuštění na vodu: 1. 12. 1937
  • uvedení do služby: 8. 10. 1938
  • torpédoborec byl roku 1940 potopen

HERMANN KUNNE

  • pojmenován podle německého námořníka Hermanna Künne
  • výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
  • třída: 1936
  • délka: 125 m
  • šířka: 12 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 67 km/h
  • zahájení stavby: 5. 10. 1936
  • spuštění na vodu: 22. 12. 1937
  • uvedení do služby: 12. 1. 1939
  • torpédoborec byl roku 1940 potopen

KARL GALSTER

  • pojmenován podle německého námořního důstojníka Karla Galstera
  • výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 7 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
  • třída: 1936
  • délka: 125 m
  • šířka: 12 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 67 km/h
  • zahájení stavby: 14. 9. 1936
  • spuštění na vodu: 15. 6. 1937
  • uvedení do služby: 21. 3. 1939
  • torpédoborec byl po válce přidělen Sovětům

KARL GALSTER obr.

WILHELM HEIDKAMP

  • pojmenován podle německého námořníka Wilhelma Heidkampa
  • výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
  • třída: 1936
  • délka: 125 m
  • šířka: 12 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 67 km/h
  • zahájení stavby: 15. 12. 1936
  • spuštění na vodu: 20. 8. 1938
  • uvedení do služby: 10. 6. 1939
  • torpédoborec byl roku 1940 potopen v první bitvě u Narviku

FREGATY

BADEN-WURTTEMBERG (F-222)

  • pojmenována podle německé spolkové země Bádenska-Württermberska
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
  • třída: Baden-Würrtebmerg
  • délka: 150 m
  • šířka: 19 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 2. 11. 2011
  • spuštění na vodu: 12. 12. 2013
  • uvedení do služby: 17. 6. 2019
  • fregata je stále ve službách Německa

HAMBURG (F-220)

  • pojmenována podle německého města Hamburg
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 1 raketomet Mk 41, 2 raketomety Harpoon, 2 raketomety RIM-66, 21 raket, 24 raket RIM-66 Block III, 32 raket RIM-162, 2 trojité torpédomety (torpéda o průměru 324 mm), torpéda MU90, 2 helikoptéry Westland Lynx nebo NHIndustries NH90
  • třída: Sachsen
  • délka: 143 m
  • šířka: 17 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 6 000 t
  • max. rychlost: 54 km/h
  • zahájení stavby: 1. 9. 2000
  • spuštění na vodu: 16. 8. 2002
  • uvedení do služby: 13. 12. 2004
  • fregata je stále ve službách Německa

HESSEN (F-221)

  • pojmenována podle německé spolkové země Hessen (v češtině Hesensko)
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 1 raketomet Mk 41, 2 raketomety Harpoon, 2 raketomety RIM-66, 21 raket, 24 raket RIM-66 Block III, 32 raket RIM-162, 2 trojité torpédomety (torpéda o průměru 324 mm), torpéda MU90, 2 helikoptéry Westland Lynx nebo NHIndustries NH90
  • třída: Sachsen
  • délka: 143 m
  • šířka: 17 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 6 000 t
  • max. rychlost: 54 km/h
  • zahájení stavby: 14. 9. 2001
  • spuštění na vodu: 26. 7. 2003
  • uvedení do služby: 21. 4. 2006
  • fregata je stále ve službách Německa

NORDRHEIN-WASTFALEN (F-223)

  • pojmenována podle německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
  • třída: Baden-Würrtebmerg
  • délka: 150 m
  • šířka: 19 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 24. 10. 2012
  • spuštění na vodu: 16. 4. 2015
  • uvedení do služby: 10. 6. 2020
  • fregata je stále ve službách Německa

RHEINLAND-PFALZ (F-225)

  • pojmenována podle německé spolkové země Porýní-Flac
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
  • třída: Baden-Würrtebmerg
  • délka: 150 m
  • šířka: 19 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 29. 1. 2015
  • spuštění na vodu: 24. 5. 2017
  • uvedení do služby: ještě neuvedena

SACHSEN (F-219)

  • pojmenována podle německé spolkové země Sasko
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 1 raketomet Mk 41, 2 raketomety Harpoon, 2 raketomety RIM-66, 21 raket, 24 raket RIM-66 Block III, 32 raket RIM-162, 2 trojité torpédomety (torpéda o průměru 324 mm), torpéda MU90, 2 helikoptéry Westland Lynx nebo NHIndustries NH90
  • třída: Sachsen
  • délka: 143 m
  • šířka: 17 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 6 000 t
  • max. rychlost: 54 km/h
  • zahájení stavby: 1. 2. 1999
  • spuštění na vodu: 20. 1. 2001
  • uvedení do služby: 4. 11. 2004
  • fregata je stále ve službách Německa

SACHSEN-ANHALT (F-224)

  • pojmenována podle německé spolkové země Saska-Anhaltska
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
  • třída: Baden-Würrtebmerg
  • délka: 150 m
  • šířka: 19 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 7 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 4. 6. 2014
  • spuštění na vodu: 4. 3. 2016
  • uvedení do služby: ještě neuvedena

KORVETY

BISMARCK

  • pojmenována podle německého kancléře Otty von Bismarcka
  • výzbroj: 16 děl (ráže 150 mm)
  • třída: Bismarck
  • délka: 83 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 22 km/h
  • zahájení stavby: 25. 7. 1877
  • spuštění na vodu: 27. 8. 1878
  • uvedení do služby: neznámé
  • korveta byla roku 1891 vyřazena a roku 1920 byla sešrotována

BLUCHER

  • pojmenován podle pruského maršála Gebharda Leberechta von Blucher
  • výzbroj: torpédomety (torpéda o průměru 350 mm)
  • třída: Bismarck
  • délka: 83 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 6 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 22 km/h
  • zahájení stavby: 1876
  • spuštění na vodu: 20. 9. 1877
  • uvedení do služby: neznámé
  • korveta byla roku 1909 prodána

BRAUNSCHWEIG

  • pojmenována podle německého města Braunschweig
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
  • třída: Braunschweig
  • délka: 189 m
  • šířka: 13 m
  • ponor: 3 m
  • výtlak: 2 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 3. 12. 2004
  • spuštění na vodu: 19. 4. 2006
  • uvedení do služby: 16. 4. 2008
  • korveta je stále ve službách Německa

ERFURT

  • pojmenována podle německého města Erfurt
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
  • třída: Braunschweig
  • délka: 189 m
  • šířka: 13 m
  • ponor: 3 m
  • výtlak: 2 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 22. 9. 2005
  • spuštění na vodu: 29. 3. 2007
  • uvedení do služby: 28. 2. 2013
  • korveta je stále ve službách Německa

GNEISENAU

  • pojmenován podle pruského maršála Augusta Wilhelma Antoniuse Grafa Neidhardta von Gneisenau
  • výzbroj: 14 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
  • třída: Bismarck
  • délka: 82 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 26 km/h
  • zahájení stavby: 6. 1877
  • spuštění na vodu: 4. 9. 1879
  • uvedení do služby: neznámé
  • korveta byla roku 1900 potopena při bouři

LUDWIGSHAFEN AM RHEIN

  • pojmenována podle německého města Ludwigshafen am Rhein
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
  • třída: Braunschweig
  • délka: 189 m
  • šířka: 13 m
  • ponor: 3 m
  • výtlak: 2 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 14. 4. 2006
  • spuštění na vodu: 26. 9. 2007
  • uvedení do služby: 21. 3. 2013
  • korveta je stále ve službách Německa

MAGDEBURG

  • pojmenována podle německého města Magdeburg
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
  • třída: Braunschweig
  • délka: 189 m
  • šířka: 13 m
  • ponor: 3 m
  • výtlak: 2 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 19. 5. 2005
  • spuštění na vodu: 6. 9. 2006
  • uvedení do služby: 22. 9. 2008
  • korveta je stále ve službách Německa

MOLTKE

  • pojmenován podle pruského maršála Helmutha Karla Bernharda von Moltkeho
  • výzbroj: 10 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
  • třída: Bismarck
  • délka: 83 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 26 km/h
  • zahájení stavby: 7. 1875
  • spuštění na vodu: 18. 10. 1877
  • uvedení do služby: neznámé
  • korveta byla roku 1920 prodána do šrotu

OLDENBURG

  • pojmenována podle německého města Oldenburg
  • výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
  • třída: Braunschweig
  • délka: 189 m
  • šířka: 13 m
  • ponor: 3 m
  • výtlak: 2 000 t
  • max. rychlost: 48 km/h
  • zahájení stavby: 19. 1. 2006
  • spuštění na vodu: 28. 6. 2007
  • uvedení do služby: 21. 1. 2013
  • korveta je stále ve službách Německa

STEIN

  • pojmenován podle pruského státníka Heinricha Friedricah Karla Reichsfreiherra vom und zum Steina
  • výzbroj: 12 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
  • třída: Bismarck
  • délka: 82 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 24 km/h
  • zahájení stavby: 1878
  • spuštění na vodu: 14. 9. 1879
  • uvedení do služby: neznámé
  • korveta byla roku 1920 prodána do šrotu

STOSCH

  • pojmenován podle německého generála a admirála Albrechta von Stoscha
  • výzbroj: 10 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
  • třída: Bismarck
  • délka: 83 m
  • šířka: 14 m
  • ponor: 5 m
  • výtlak: 3 000 t
  • max. rychlost: 22 km/h
  • zahájení stavby: 11. 1875
  • spuštění na vodu: 8. 10. 1876
  • uvedení do služby: neznámé
  • korveta byla roku 1907 prodána do šrotu

UPOZORNĚNÍ

Informace o lodích nemusí být přesné. Lodě napsané u jednotlivých států nemusí být všechny.

Válečné lodě
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky