Německo
BITEVNÍ LODĚ
BADEN
- pojmenována podle historického území Baden, které se rozkláda v jižním Německu a na severu Švýcarska
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
- třída: Bayern
- délka: 180 m
- šířka: 30 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 32 000 t
- max. rychlost: 39 km/h
- zahájení stavby: 20. 12. 1913
- spuštění na vodu: 30. 10. 1915
- uvedení do služby: 14. 3. 1917
- loď byla roku 1921 potopena
BAYERN
- pojmenována podle německého svobodného státu Bayern (v češtině Bavorsko)
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
- třída: Bayern
- délka: 180 m
- šířka: 30 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 32 000 t
- max. rychlost: 41 km/h
- zahájení stavby: 22. 12. 1913
- spuštění na vodu: 18. 2. 1915
- uvedení do služby: 15. 7. 1916
- loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow, v roce 1935 byla vyzdvižena a sešrotována
BISMARCK
- pojmenována podle německého kancléře Otty von Bismarcka
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 380 mm), 6 dvojitých děl SK C/28 (ráže 150 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů FlaK 38 (105 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů SK C/30 (37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), 4 letadla
- třída: Bismarck
- délka: 251 m
- šířka: 36 m
- ponor: 10 m
- výtlak: 50 000 t
- max. rychlost: 56 km/h
- zahájení stavby: 1. 7. 1936
- spuštění na vodu: 14. 2. 1939
- uvedení do služby: 24. 8. 1940
- loď byla roku 1941 potopena britskými bitevními loděmi King George V a Rodney
BISMARCK obr.
GROSSER KURFÜRST
- grosser kurfürst v překladu znamená velký kurfiřt
- výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: König
- délka: 175,4 m
- šířka: 29,5 m
- ponor: 9,19 m
- výtlak: 29 000 t
- max. rychlost: 39 km/h
- zahájení stavby: 10. 1911
- spuštění na vodu: 5. 5. 1913
- uvedení do služby: 30. 7. 1914
- loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow
GROSSER KURFÜRST obr.
H39
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže (ráže 406 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 16 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 16 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 4 až 9 hydroplánů Arado Ar 196
- třída: H
- délka: 278 m
- šířka: 37 m
- ponor: 10 m
- výtlak: 63 000 t
- max. rychlost: 56 km/h
- zahájení stavby: nezahájena
H41
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže (ráže 406 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 16 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 32 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), letadla
- třída: H
- délka: 282 m
- šířka: 39 m
- ponor: 11 m
- výtlak: 69 000 t
- max. rychlost: 53 km/h
- zahájení stavby: nezahájena
H41 obr.
KÖNIG
- könig v překladu znamená král
- výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: König
- délka: 175,4 m
- šířka: 29,5 m
- ponor: 9,19 m
- výtlak: 29 000 t
- max. rychlost: 39 km/h
- zahájení stavby: 10. 1911
- spuštění na vodu: 1. 3. 1913
- uvedení do služby: 10. 8. 1914
- loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow
KRONPRINZ
- kronprinz v překladu znamená korunní princ
- výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: König
- délka: 175,4 m
- šířka: 29,5 m
- ponor: 9,19 m
- výtlak: 29 000 t
- max. rychlost: 39 km/h
- zahájení stavby: 10. 1911
- spuštění na vodu: 21. 2. 1914
- uvedení do služby: 8. 11. 1914
- loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow
MARKGRAF
- markgraf v překladu znamená markrabě
- výzbroj: 5 dvojhlavňových střeleckých věže s děly SK L/50 (ráže 305 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 10 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: König
- délka: 175,4 m
- šířka: 29,5 m
- ponor: 9,19 m
- výtlak: 29 000 t
- max. rychlost: 39 km/h
- zahájení stavby: 11. 1911
- spuštění na vodu: 4. 6. 1914
- uvedení do služby: 1. 10. 1914
- loď byla roku 1919 potopena vlastní posádkou ve Scapa Flow
SACHSEN
- pojmenována podle německého svobodného státu Sachsen (v češtině Sasko)
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
- třída: Bayern
- délka: 182 m
- šířka: 30 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 33 000 t
- max. rychlost: 42 km/h
- zahájení stavby: 15. 4. 1914
- spuštění na vodu: 21. 11. 1916
- uvedení do služby: neuvedena
- loď byla mezi lety 1921 a 1923 sešrotována
TIRPITZ
- pojmenována podle admirála Alfreda von Tripitze
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 380 mm), 6 dvojitých děl SK C/28 (ráže 150 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů FlaK 38 (105 mm), 8 dvojitých protileteckých kanónů SK C/30 (37 mm), 12 protileteckých kanónů Flak 30 (ráže 20 mm), 4 letadla
- třída: Bismarck
- délka: 251 m
- šířka: 36 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 53 000 t
- max. rychlost: 57 km/h
- zahájení stavby: 2. 11. 1936
- spuštění na vodu: 1. 4. 1939
- uvedení do služby: 25. 2. 1941
- loď byla roku 1944 potopena
TIRPITZ obr.
WURTTEMBERG
- pojmenována podle historického území Württemberg
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK L/45 "Max" (ráže 380 mm), 16 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm)
- třída: Bayern
- délka: 182 m
- šířka: 30 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 33 000 t
- max. rychlost: 41 km/h
- zahájení stavby: 4. 1. 1915
- spuštění na vodu: 20. 6. 1917
- uvedení do služby: neuvedena
- loď byla roku 1921 sešrotována
BITEVNÍ KŘIŽNÍKY
DERFFLINGER
- pojmenován podle braniborsko-pruského maršála George von Derfflingera
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže SK L/50 (ráže 305 mm), 12 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: Derfflinger
- délka: 210 m
- šířka: 29 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 31 000 t
- max. rychlost: 49 km/h
- zahájení stavby: 1. 1912
- spuštění na vodu: 12. 7. 1913
- uvedení do služby: 1. 9. 1914
- křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow
GNEISENAU
- pojmenován podle pruského maršála Augusta Wilhelma Antoniuse Grafa Neidhardta von Gneisenau
- výzbroj: 3 tříhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 280 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 14 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 16 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 10-16 protileteckých kanónů Flak 30 nebo Flak 38 (ráže 20 mm), 3 letadla
- třída: Scharnhorst
- délka: 235 m
- šířka: 30 m
- ponor: 10 m
- výtlak: 39 000 t
- max. rychlost: 57 km/h
- zahájení stavby: 6. 5. 1935
- spuštění na vodu: 8. 12. 1936
- uvedení do služby: 21. 5. 1938
- křižník byl po druhé světové válce sešrotován
HINDENBURG
- pojmenován podle německého generála Paula Ludwiga Hanse Antona von Beneckendorff unda von Hindenburga
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže SK L/50 (ráže 305 mm), 14 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 4 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: Derfflinger
- délka: 213 m
- šířka: 29 m
- ponor: 10 m
- výtlak: 31 000 t
- max. rychlost: 49 km/h
- zahájení stavby: 1. 10. 1913
- spuštění na vodu: 1. 8. 1915
- uvedení do služby: 10. 5. 1917
- křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow
LUTZOW
- pojmenován podle pruského generálporučíka Ludwiga Adolfa Wilhelma Freiherra von Lützowa
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže SK L/50 (ráže 305 mm), 14 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 8 protileteckých kanónů SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: Derfflinger
- délka: 210 m
- šířka: 29 m
- ponor: 9 m
- výtlak: 31 000 t
- max. rychlost: 49 km/h
- zahájení stavby: 15. 5. 1912
- spuštění na vodu: 29. 11. 1913
- uvedení do služby: 3. 1916
- křižník byl roku 1916 potopen vlastní posádkou po vážném poškození lodi v bitvě u Jutska
SCHARNHORST
- pojmenován podle generála Gerharda von Scharnhorsta
- výzbroj: 3 tříhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 280 mm), 12 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 14 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 16 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 10-16 protileteckých kanónů Flak 30 nebo Flak 38 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
- třída: Scharnhorst
- délka: 235 m
- šířka: 30 m
- ponor: 10 m
- výtlak: 39 000 t
- max. rychlost: 61 km/h
- zahájení stavby: 15. 6. 1935
- spuštění na vodu: 3. 10. 1936
- uvedení do služby: 7. 1. 1939
- křižník byl roku 1943 potopen britskými loděmi
SCHARNHORST obr.
LETADLOVÉ LODĚ
GRAF ZEPPELIN
- pojmenována podle vzducholodě Graf Zeppelin
- výbroj: 16 děl SK C/28 (ráže 150 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (105 mm), 22 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 28 protileteckých kanónů FlaK (ráže 20 mm), celkem 42 stíhaček a bombardérů
- třída: Graf Zeppelin
- délka: 263 m
- šířka: 32 m
- ponor: 8 m
- výtlak: 34 000 t
- max. rychlost: 65 km/h
- zahájení stavby: 28. 12. 1936
- spuštění na vodu: 8. 12. 1938
- uvedení do služby: neuvedena
GRAF ZEPPELIN obr.
TĚŽKÉ KŘIŽNÍKY
ADMIRAL HIPPER
- pojmenován podle rytíře Franza von Hippera
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
- třída: Admiral Hipper
- délka: 203 m
- šířka: 21 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 18 000 t
- max. rychlost: 60 km/h
- zahájení stavby: 6. 6. 1935
- spuštění na vodu: 6. 2. 1937
- uvedení do služby: 29. 4. 1939
- loď byla roku 1948 sešrotována
ADMIRAL HIPPER obr.
BLUCHER
- pojmenován podle pruského maršála Gebharda Leberechta von Blucher
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
- třída: Admiral Hipper
- délka: 206 m
- šířka: 21 m
- ponor: 8 m
- výtlak: 18 000 t
- max. rychlost: 60 km/h
- zahájení stavby: 15. 8. 1935
- spuštění na vodu: 8. 6. 1937
- uvedení do služby: 20. 9. 1939
- křižník byl roku 1940 potopen norskými torpédy
DEUTSCHLAND
- Deutschland v překladu znamená Německo
- výzbroj: 2 tříhlavňové střelecké věže s děly C/28 (ráže 203 mm), 8 děl SK C/28 (ráže 150 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 2 letadla
- třída: Deutschland
- délka: 186 m
- šířka: 22 m
- ponor: 7 m
- výtlak: 14 000 t
- max. rychlost: 53 km/h
- zahájení stavby: 5. 2. 1929
- spuštění na vodu: 19. 5. 1931
- uvedení do služby: 1. 4. 1933
- křižník byl potopena roku 1945 svojí posádkou
DEUTSCHALND obr.
PRINZ EUGEN
- pojmenován podle prince Evžena
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
- třída: Admiral Hipper
- délka: 231 m
- šířka: 22 m
- ponor: 7 m
- výtlak: 18 000 t
- max. rychlost: 59 km/h
- zahájení stavby: 23. 4. 1936
- spuštění na vodu: 22. 8. 1938
- uvedení do služby: 1. 8. 1940
- křižník byl po válce předána Američanům
SEYDLITZ
- pojmenován podle pruského generála Friedricha Wilhelma von Seydlitz
- výzbroj: 4 dvojhlavňové střelecké věže s děly SK C/34 (ráže 203 mm), 12 protileteckých kanónů FlaK 38 (ráže 105 mm), 12 protileteckých kanónů SK C/30 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 3 letadla
- třída: Admiral Hipper
- délka: 210 m
- šířka: 21 m
- ponor: 7 m
- výtlak: 20 000 t
- max. rychlost: 59 km/h
- zahájení stavby: 29. 10. 1936
- spuštění na vodu: 19. 1. 1939
- uvedení do služby: neuvedena
LEHKÉ KŘIŽNÍKY
COLN
- pojmenován podle německého města Cöln (v češtině Kolín nad Rýnem)
- výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm), 200 námořních min
- třída: Cöln
- délka: 156 m
- šířka: 14 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 51 km/h
- zahájení stavby: 1915
- spuštění na vodu: 5. 10. 1916
- uvedení do služby: 17. 1. 1918
- křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow
DRESDEN
- pojmenován podle německého města Dresden (v češtině Drážďany)
- výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm), 200 námořních min
- třída: Cöln
- délka: 156 m
- šířka: 14 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 51 km/h
- zahájení stavby: 1916
- spuštění na vodu: 25. 4. 1917
- uvedení do služby: 28. 3. 1918
- křižník byl roku 1919 potopen vlastní posádkou ve Scapa Flow
EMDEN
- pojmenován podle německého města Emden
- výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm)
- třída: žádná
- délka: 155 m
- šířka: 14 m
- ponor: 7 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 54 km/h
- zahájení stavby: 8. 12. 1921
- spuštění na vodu: 7. 1. 1925
- uvedení do služby: 15. 10. 1925
- křižník byl roku 1949 sešrotován
LEIPZIG
- pojmenován podle německého města Leipzig (Lipsko)
- výzbroj: 3 trojitých děl SK C/25 (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 500 mm), 120 min, 2 letadla
- třída: Leipzig
- délka: 177 m
- šířka: 16 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 9 000 t
- max. rychlost: 59 km/h
- zahájení stavby: 28. 4. 1928
- spuštění na vodu: 18. 10. 1929
- uvedení do služby: 8. 10. 1931
- křižník byl roku 1946 potopen v Severním moři
NURNBERG
- pojmenován podle německého města Nürnberg (v češtině Norimberk)
- výzbroj: 3 trojité děla SK C/25 (ráže 150 mm), 8 protileteckých kanónů SK/32 (ráže 88 mm), 8 protileteckých kanónů SK/32 (ráže 37 mm), 8 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), 120 námořních min, 2 hydroplány Arado Ar 196
- třída: Leipzig
- délka: 181 m
- šířka: 16 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 9 000 t
- max. rychlost: 59 km/h
- zahájení stavby: 1934
- spuštění na vodu: 6. 12. 1934
- uvedení do služby: 2. 11. 1935
- křižník byl roku 1945 přidělen Sovětům jako válečná kořist
WIESBADEN
- pojmenován podle německého města Wiesbaden
- výzbroj: 8 děl SK L/45 (ráže 150 mm), 3 protiletecké kanóny SK L/45 (ráže 88 mm), torpédomety (torpéda o průměru 610 mm), 200 námořních min
- třída: Cöln
- délka: 156 m
- šířka: 14 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 51 km/h
- zahájení stavby: 1915
- spuštění na vodu: 3. 3. 1917
- uvedení do služby: neuveden
- křižník byl roku 1920 sešrotován
TORPÉDOBORCE
ANTON SCHMITT
- pojmenován podle německého námořníka Antona Schmitta
- výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
- třída: 1936
- délka: 125 m
- šířka: 12 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 67 km/h
- zahájení stavby: 3. 1. 1938
- spuštění na vodu: 20. 9. 1938
- uvedení do služby: 24. 9. 1939
- torpédoborec byl roku 1940 potopen v první bitvě u Narviku
DIETHER VON ROEDER
- pojmenován podle německého námořního důstojníka Diethera von Roedera
- výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
- třída: 1936
- délka: 123 m
- šířka: 12 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 67 km/h
- zahájení stavby: 9. 9. 1936
- spuštění na vodu: 19. 8. 1937
- uvedení do služby: 29. 8. 1938
- torpédoborec byl roku 1940 potopen v bitvě o Narvik
HANS LUDEMANN
- pojmenován podle německého námořníka Hanse Lüdemanna
- výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
- třída: 1936
- délka: 124 m
- šířka: 12 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 67 km/h
- zahájení stavby: 9. 9. 1936
- spuštění na vodu: 1. 12. 1937
- uvedení do služby: 8. 10. 1938
- torpédoborec byl roku 1940 potopen
HERMANN KUNNE
- pojmenován podle německého námořníka Hermanna Künne
- výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
- třída: 1936
- délka: 125 m
- šířka: 12 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 67 km/h
- zahájení stavby: 5. 10. 1936
- spuštění na vodu: 22. 12. 1937
- uvedení do služby: 12. 1. 1939
- torpédoborec byl roku 1940 potopen
KARL GALSTER
- pojmenován podle německého námořního důstojníka Karla Galstera
- výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 7 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
- třída: 1936
- délka: 125 m
- šířka: 12 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 67 km/h
- zahájení stavby: 14. 9. 1936
- spuštění na vodu: 15. 6. 1937
- uvedení do služby: 21. 3. 1939
- torpédoborec byl po válce přidělen Sovětům
KARL GALSTER obr.
WILHELM HEIDKAMP
- pojmenován podle německého námořníka Wilhelma Heidkampa
- výzbroj: 5 jednohlavňových střeleckých věží s děly SK C/34 (ráže 127 mm), 2 dvojité protiletecké kanóny SK C/30 (ráže 37 mm), 6 protileteckých kanónů Flak 30 a 38 (ráže 20 mm), 2 čtveřité torpédomety (torpéda o průměru 533 mm), hlubinné pumy, 60 námořních min
- třída: 1936
- délka: 125 m
- šířka: 12 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 67 km/h
- zahájení stavby: 15. 12. 1936
- spuštění na vodu: 20. 8. 1938
- uvedení do služby: 10. 6. 1939
- torpédoborec byl roku 1940 potopen v první bitvě u Narviku
FREGATY
BADEN-WURTTEMBERG (F-222)
- pojmenována podle německé spolkové země Bádenska-Württermberska
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
- třída: Baden-Würrtebmerg
- délka: 150 m
- šířka: 19 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 2. 11. 2011
- spuštění na vodu: 12. 12. 2013
- uvedení do služby: 17. 6. 2019
- fregata je stále ve službách Německa
HAMBURG (F-220)
- pojmenována podle německého města Hamburg
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 1 raketomet Mk 41, 2 raketomety Harpoon, 2 raketomety RIM-66, 21 raket, 24 raket RIM-66 Block III, 32 raket RIM-162, 2 trojité torpédomety (torpéda o průměru 324 mm), torpéda MU90, 2 helikoptéry Westland Lynx nebo NHIndustries NH90
- třída: Sachsen
- délka: 143 m
- šířka: 17 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 6 000 t
- max. rychlost: 54 km/h
- zahájení stavby: 1. 9. 2000
- spuštění na vodu: 16. 8. 2002
- uvedení do služby: 13. 12. 2004
- fregata je stále ve službách Německa
HESSEN (F-221)
- pojmenována podle německé spolkové země Hessen (v češtině Hesensko)
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 1 raketomet Mk 41, 2 raketomety Harpoon, 2 raketomety RIM-66, 21 raket, 24 raket RIM-66 Block III, 32 raket RIM-162, 2 trojité torpédomety (torpéda o průměru 324 mm), torpéda MU90, 2 helikoptéry Westland Lynx nebo NHIndustries NH90
- třída: Sachsen
- délka: 143 m
- šířka: 17 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 6 000 t
- max. rychlost: 54 km/h
- zahájení stavby: 14. 9. 2001
- spuštění na vodu: 26. 7. 2003
- uvedení do služby: 21. 4. 2006
- fregata je stále ve službách Německa
NORDRHEIN-WASTFALEN (F-223)
- pojmenována podle německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
- třída: Baden-Würrtebmerg
- délka: 150 m
- šířka: 19 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 24. 10. 2012
- spuštění na vodu: 16. 4. 2015
- uvedení do služby: 10. 6. 2020
- fregata je stále ve službách Německa
RHEINLAND-PFALZ (F-225)
- pojmenována podle německé spolkové země Porýní-Flac
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
- třída: Baden-Würrtebmerg
- délka: 150 m
- šířka: 19 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 29. 1. 2015
- spuštění na vodu: 24. 5. 2017
- uvedení do služby: ještě neuvedena
SACHSEN (F-219)
- pojmenována podle německé spolkové země Sasko
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 1 raketomet Mk 41, 2 raketomety Harpoon, 2 raketomety RIM-66, 21 raket, 24 raket RIM-66 Block III, 32 raket RIM-162, 2 trojité torpédomety (torpéda o průměru 324 mm), torpéda MU90, 2 helikoptéry Westland Lynx nebo NHIndustries NH90
- třída: Sachsen
- délka: 143 m
- šířka: 17 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 6 000 t
- max. rychlost: 54 km/h
- zahájení stavby: 1. 2. 1999
- spuštění na vodu: 20. 1. 2001
- uvedení do služby: 4. 11. 2004
- fregata je stále ve službách Německa
SACHSEN-ANHALT (F-224)
- pojmenována podle německé spolkové země Saska-Anhaltska
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 kulomety BK 27 (ráže 27 mm), 5 kulometů Hitrole (ráže 12,7 mm), 2 těžké kulomety (ráže 12,7 mm), 2 raketomety RIM-116, 42 raket, 8 raket Harpoon, vodní děla, 2 helikoptéry NHIndustries NH90
- třída: Baden-Würrtebmerg
- délka: 150 m
- šířka: 19 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 7 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 4. 6. 2014
- spuštění na vodu: 4. 3. 2016
- uvedení do služby: ještě neuvedena
KORVETY
BISMARCK
- pojmenována podle německého kancléře Otty von Bismarcka
- výzbroj: 16 děl (ráže 150 mm)
- třída: Bismarck
- délka: 83 m
- šířka: 14 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 22 km/h
- zahájení stavby: 25. 7. 1877
- spuštění na vodu: 27. 8. 1878
- uvedení do služby: neznámé
- korveta byla roku 1891 vyřazena a roku 1920 byla sešrotována
BLUCHER
- pojmenován podle pruského maršála Gebharda Leberechta von Blucher
- výzbroj: torpédomety (torpéda o průměru 350 mm)
- třída: Bismarck
- délka: 83 m
- šířka: 14 m
- ponor: 6 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 22 km/h
- zahájení stavby: 1876
- spuštění na vodu: 20. 9. 1877
- uvedení do služby: neznámé
- korveta byla roku 1909 prodána
BRAUNSCHWEIG
- pojmenována podle německého města Braunschweig
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
- třída: Braunschweig
- délka: 189 m
- šířka: 13 m
- ponor: 3 m
- výtlak: 2 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 3. 12. 2004
- spuštění na vodu: 19. 4. 2006
- uvedení do služby: 16. 4. 2008
- korveta je stále ve službách Německa
ERFURT
- pojmenována podle německého města Erfurt
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
- třída: Braunschweig
- délka: 189 m
- šířka: 13 m
- ponor: 3 m
- výtlak: 2 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 22. 9. 2005
- spuštění na vodu: 29. 3. 2007
- uvedení do služby: 28. 2. 2013
- korveta je stále ve službách Německa
GNEISENAU
- pojmenován podle pruského maršála Augusta Wilhelma Antoniuse Grafa Neidhardta von Gneisenau
- výzbroj: 14 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
- třída: Bismarck
- délka: 82 m
- šířka: 14 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 26 km/h
- zahájení stavby: 6. 1877
- spuštění na vodu: 4. 9. 1879
- uvedení do služby: neznámé
- korveta byla roku 1900 potopena při bouři
LUDWIGSHAFEN AM RHEIN
- pojmenována podle německého města Ludwigshafen am Rhein
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
- třída: Braunschweig
- délka: 189 m
- šířka: 13 m
- ponor: 3 m
- výtlak: 2 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 14. 4. 2006
- spuštění na vodu: 26. 9. 2007
- uvedení do služby: 21. 3. 2013
- korveta je stále ve službách Německa
MAGDEBURG
- pojmenována podle německého města Magdeburg
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
- třída: Braunschweig
- délka: 189 m
- šířka: 13 m
- ponor: 3 m
- výtlak: 2 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 19. 5. 2005
- spuštění na vodu: 6. 9. 2006
- uvedení do služby: 22. 9. 2008
- korveta je stále ve službách Německa
MOLTKE
- pojmenován podle pruského maršála Helmutha Karla Bernharda von Moltkeho
- výzbroj: 10 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
- třída: Bismarck
- délka: 83 m
- šířka: 14 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 26 km/h
- zahájení stavby: 7. 1875
- spuštění na vodu: 18. 10. 1877
- uvedení do služby: neznámé
- korveta byla roku 1920 prodána do šrotu
OLDENBURG
- pojmenována podle německého města Oldenburg
- výzbroj: 1 dělo OTO Melara (ráže 127 mm), 2 protiletecké kanóny BK 27 (ráže 27 mm), 2 raketomety RAM Block II, 21 raket, 4 rakety RBS-15 Mk 3, námořní miny Mk 12, 2 helikoptéry Schiebel Camcopter S-100
- třída: Braunschweig
- délka: 189 m
- šířka: 13 m
- ponor: 3 m
- výtlak: 2 000 t
- max. rychlost: 48 km/h
- zahájení stavby: 19. 1. 2006
- spuštění na vodu: 28. 6. 2007
- uvedení do služby: 21. 1. 2013
- korveta je stále ve službách Německa
STEIN
- pojmenován podle pruského státníka Heinricha Friedricah Karla Reichsfreiherra vom und zum Steina
- výzbroj: 12 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
- třída: Bismarck
- délka: 82 m
- šířka: 14 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 24 km/h
- zahájení stavby: 1878
- spuštění na vodu: 14. 9. 1879
- uvedení do služby: neznámé
- korveta byla roku 1920 prodána do šrotu
STOSCH
- pojmenován podle německého generála a admirála Albrechta von Stoscha
- výzbroj: 10 děl (ráže 150 mm), 2 protiletecké kanóny (ráže 88 mm), 6 pětitých protileteckých kanónů Hotchkiss (ráže 37 mm)
- třída: Bismarck
- délka: 83 m
- šířka: 14 m
- ponor: 5 m
- výtlak: 3 000 t
- max. rychlost: 22 km/h
- zahájení stavby: 11. 1875
- spuštění na vodu: 8. 10. 1876
- uvedení do služby: neznámé
- korveta byla roku 1907 prodána do šrotu
UPOZORNĚNÍ
Informace o lodích nemusí být přesné. Lodě napsané u jednotlivých států nemusí být všechny.